امام جمعه يزد در خطبه اول نماز جمعه با بيان اهميت ماه مبارك رمضان،تلاوت قرآن وتدبر در امور را از بهترين اعمال اين ماه دانست.

حجه الاسلام والمسلميم صدوقي با اشاره به فرازهايي از خطبه امام علي ع در خصوص فضائل و بركات ماه رمضان گفت: دراين ماه درهاي رحمت و بركت خداوند بر روي همه بندگان باز است وهمه مي توانند ازا ين فضائل بهره مند شوند.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد در خطبه هاي نمازجمعه با گراميداشت هفته دولت از مقام شامخ شهيدان رجائي و باهنر تجليل كرد.

حجه الاسلام والمسلمين صدوقي با اشاره به نقش ارزنده شهيدان رجائي و باهنر در پيشبرد اهداف مقدس نظام جمهوري اسلامي، اخلاص،تبعيت از رهبري و بي توجهي به رياست و مقام هاي دنيائي را از ويژگي هاي بارز اين دو يار امام دانست.

خطيب نماز جمعه يزد همچنين از خدمات ارزنده همه دولتمردان نظام جمهوري اسلامي در طول سه دهه از انقلاب اسلامي تقدير كرد.

 نماينده ولي فقيه در استان دولت هاي نظام جمهوري اسلامي را حلقه هاي به هم پيوسته اي دانست كه علی رغم توطئه هاي دشمنان،جنگ تحميلي و فشارهاي اقتصادي در راه پيشرفت ايران اسلامي تلاش كرده اند.

نماينده ولي فقيه در استان در بخش ديگري از سخنان خود مشكل كمبود آب استان يزد را قابل توجه دانست وگفت:متاسفانه موضوع كمبود آب استان علارغم دستور وسفارشات مقام معظم رهبري روند روبه رشدي را طي نمي كند واين امرنيازمند تلاش و توجه بيشتر مسئولان است.

حجت‌الاسلام محمدعلی صدوقی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در هر دو سفر خود به این استان مصوباتی در این زمینه داشتند، اما هنوز کاری در این زمینه انجام نشده است.
وی تاکید کرد: با وجود تاکیدات مقامات ارشد کشور، وزرا و سایر مسئولان مرتبط نباید نسبت به این مسئله بی‌ اعتنایی کنند و به سادگی از کنار این
امر مهم بگذرند.
صدوقی یادآور شد: مشکل آب علاوه بر بخشهای کشاورزی، گریبان بخش صنعت را نیز گرفته است و هر روز بخشنامه و قانونی جدید در زمینه آب در بخش صنعت  مصوب می شود و فشار بر روی صاحبان واحدهای صنعتی افزونتر می شود.
وی خاطرنشان کرد: مسئولان توجه داشته باشند که میزان آب مصرفی در استان  یزد در بخش صنعت تنها سه درصد است و این حجم برداشت آب و در کنار آن این میزان تولید اشتغال و درآمد، سخت گیریهای مسئولان را بی مورد جلوه می دهد.

صدوقی ادامه داد: امروز قرار بود وزیر صنایع به استان یزد سفر کند و قبل از خطبه‌ های نمازجمعه سخنرانی کند اما این سفر لغو شد و حرفهای خوبی که برای وزیر صنایع آماده کرده بودیم ناگفته ماند.
خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گلایه مندی از شهردار و اعضای شورای شهر یزد بیان داشت: شهردار و اعضای شورای شهر خود را خدمتگزار و نمایندگان مردم در شورا می دانند اما نسبت به مشکلات آنها بی اعتنایی می کنند.

حجه الاسلام والمسلمين صدوقي همچنين با اشاره به افزايش كرايه اتوبوس ها طي يك ماه اخير در استان ازعملكرد مجموعه شهرداري و شوراي شهر يزد انتقاد وخواستار بررسي اين موضوع شد.

وی با تاکید بر  اینکه  شهردار و اعضای شورای شهر با بی اعتنایی از کنار مطالبات مردم می گذرند  یادآور شد: در خطبه های سه هفته گذشته نمازجمعه در زمینه گرانی بلیت  اتوبوس صحبتهایی شد اما هیچیک از این آقایان حتی حاضر نشدند تلفنی علت این گرانی را عنوان کنند.
صدوقی با ابراز گلایه از این بی اعتنایی ها خطاب به مردم گفت: با وجود اطلاع از بی اعتنایی برخی مسئولان اما باز هم این مسئله را برای حفظ احترام به خواسته شما در نمازجمعه مطرح کردم.

امام جمعه يزد به در گذشت سيد عبد العزيزحكيم رئيس مجلس اعلاي عراق اشاره كرد و گفت:اين عالم بزرگوار همچون ديگر اعضاي خاندانش در راه مبارزه با رژيم بعث عراق دعوت حق را لبيك گفت.

نماينده ولي فقيه در استان باا شاره سالگردسومين شهيد محراب حضرت آيت الله صدوقي،رحمت ومغفرت الهي را براي اين شهيد بزرگوار آرزو كرد واز همه مردم دعوت كرد در مراسم بزرگداشت شهيد رمضان استان يزد شركت كنند.

خطيب نماز جمعه يزد به سالگرد ربوده شدن امام موسي صدر رهبر شيعيان لبنان در سال 1357 اشاره كرد و از خداوند خواست هرچه زودتر خبري از اين عالم بزرگوار به مسلمان وشيعيان جهان برسد.

یزدفردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا